Makaron z soczewicą

Soczewica. Idealna alternatywa dla białka zwierzęcego. Jeżeli musimy z przyczyn zdrowotnych lub  zwyczajnie chcemy ograniczyć mięso w naszej codziennej diecie, soczewica jest idealna.
Zdrowa, sycąca i pomaga w rożnych dolegliwościach naszego organizmu. 
Soczewica polecana jest przy anemii ponieważ zawiera witaminy z grupy B i kwas foliowy, a także magnez, żelazo, potas, cynk oraz fosfor. 
Ze względu na zawartość kwasu foliowego również kobiety w ciąży powinny polubić się z soczewicą😊

Dzisiaj zrobiłam bardzo szybkie i smaczne danie soczewicę z makaronem. Bardzo przypomina popularne spaghetti i równie szybko obiad zniknął z talerza.
Zapraszam do wypróbowania👍






Potrzebne Ci będzie:
1 op czerwonej soczewicy,
25 dag makaronu świderki lub penne,
1 średnia cebula,
pół słoiczka koncentratu pomidorowego,
1/2 szklanki przygotowanej wody,
olej do smażenia,
1 łyżka cukru,
1 łyżka lubczyku lub oregano,

Soczewicę ugotowałam do miękkości i odcedziłam. Makaron ugotowałam w posolonej wodzie i przelałam zimną wodą, odcedziłam.

Na głębokiej patelni rozgrzałam olej, wrzuciłam pokrojoną cebulkę w piórka, delikatnie posoliłam i smażyłam ją do uzyskania złotego koloru. Następnie do cebulki dodałam ugotowaną soczewicę, koncentrat pomidorowy, cukier i lubczyk. Wszystko razem wymieszałam i dusiło się około 5 minut.

Gotowy sosik połączyłam z makaronem i...  smacznego






Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘




Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY