Sałatka wielkanocna

Każdemu z nas święta kojarzą się z jakąś ulubioną potrawą, która zawsze musi znaleźć się na świątecznym,  stole inaczej nie wyobrażamy sobie świąt :-) Ja jak pomyśle o świętach Wielkanocnych to zawsze mam przed oczami tę sałatkę i tak się zastanawiam czy kiedykolwiek ona mi się znudzi? Może kiedyś... na starość :-)

Jej smak jest niepowtarzalny jak dla mnie. Chyba to zasługa selera, który idealnie podkreśla pozostałe składniki plus słodziutki ananas :-) mniam mniam

Na pewno znacie tę sałatkę, a jak nie to zachęcam do zrobienia jest pyszna. U mnie na stole jest już od 10 lat.

Moja rada: lepiej kupić nie pokrojonego ananasa i go samemu pokroić. Ponieważ ten pokrojony często bywa twardy :-( beee

Potrzebne Ci będzie:
  • 1 słoiczek selera konserwowego,
  • 5 jajek,
  • 1 puszka kukurydzy,
  • 25 dag wędzonej wędliny,
  • 1 puszka ananasa,
  • pora - biała część około 10cm,
  • 2 łyżki majonezu,
  • przyprawy wg uznania (ja użyłam firmy Prymat-przyprawa do sałatek)

Jajka wcześniej ugotowałam i zostawiłam żeby ostudziły się. Obrałam i potarkowałam na tarce na dużych oczkach. Porę przekroiłam na pół i jeszcze dodatkowo wzdłuż, pokroiłam na półksiężyce - wrzuciłam do gotującej się wody tak na 5 minut.
Po tym czasie odcedziłam z wody.

Seler i kukurydzę odcedziłam z zalewy na sitku, seler dodatkowo pokroiłam na mniejsze kawałki na desce, ale nie koniecznie trzeba tak zrobić.

Wędlinę i ananasa pokroiłam w drobną kostkę. Wszystkie składniki wsypałam do miski, doprawiłam do smaku, wymieszałam wraz z dwiema łyżkami majonezu.

Do dekoracji użyłam pokrojonego drobno szczypiorku. No i tyle :-)

Życzę smacznego :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY