Kurczak w sosie koperkowym z ryżem

Dziś na obiad zrobiłam kurczaka w sosiku koperkowym :-) Jeżeli ktoś nie lubi koperku, albo zwyczajnie zapomniał kupić można dodać szczypiorek lub natkę pietruszki.

Danie podałam z ryżem, można też zaserwować z ziemniaczkami lub makaronem. Ja osobiście uwielbiam kurczaka połączonego z ryżem - mniam mniam :-)


Składniki potrzebne do tego dania:
  • podwójna pierś kurczaka,
  • puszka kukurydzy,
  • 2 woreczki ryżu,
  • przyprawa do kurczaka,
  • pęczek koperku, natki lub szczypiorku,
  • kostka rosołowa,
  • 1 łyżka śmietany 18%
  • 1 łyżka masła i mąki,

Ryż gotowałam 10 minut, wyłączyłam gaz i zostawiłam ryż w garnku z wodą, aby napęczniał.

W tym czasie pokroiłam pierś z kurczaka w kostkę, na patelnię dałam łyżkę masła jak się rozpuściło wrzuciłam kawałki mięsa, chwilkę poddusiłam. Przyprawiłam mięsko przyprawą do kurczaka - wymieszałam. 

Kukurydzę przelałam na sitko, aby pozbyć się zalewy i dodałam do kurczaka. Potrawę zalałam mniej więcej pół litra przygotowaną wodą, doprawiłam do smaku wegetą (można dodać kostkę rosołową) dusiłam na małym ogniu około 5-7 minut.

Po tym czasie w kubku rozrobiłam śmietanę z mąką i zimna wodą tak, aby nie było grudek.
Wylałam to na patelnię, dokładnie wymieszałam. Po około 5 minutach dodałam koperek :-) mniam mniam no i danie gotowe :-)


Życzę smacznego 😉


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY