Cukinia zapiekana z mięsem mielonym

Cukinia. Smaczna, zdrowa i lekko strawna. Można z niej wyczarować wiele dań na ciepło i na zimno. Dzisiaj moją propozycją jest cukinia w formie zapiekanki z mięskiem i serem, pychotka.


Potrzebne składniki:
3 średnie cukinie,
50 dag mięsa mielonego (u mnie z szynki),
1 czerwona papryka,
1 cebulka,
przyprawy: sól, pieprz lub\i vegeta, lubczyk, bazylia,
20 dag potarkowanego serka żółtego,

Cukinie dokładnie umyłam w ciepłej wodzie i przekroiłam wzdłuż. Miąższ wyjęłam za pomocą łyżeczki. Nie wyrzucajcie go ponieważ można go drobno pokroić i dodać do farszu. Chyba, że są pestki no to do kosza.
Na patelni rozgrzałam trochę oliwy i usmażyłam cebulkę, aż przybrała złoty kolor. Następnie dodałam mięso mielone wraz z papryką i miąższem z cukinii i smażyłam do momentu, aż mięso straci różowy kolor, przyprawiłam przyprawami do smaku i mleko ostudziłam.


Gotowy farsz nałożyłam do wydrążonych cukinii i zapiekłam w piekarniku w 170°C przez około 30-40 minut, pod koniec pieczenia jakieś 10 minut posypałam żółtym serkiem. Są naprawdę smaczne, pachnące i chce się jescze i jeszcze i jeszcze :-)
Zapraszam do wypróbowania :-)




Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘

Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY