Bułki pszenne na śniadanie

Mięciutkie i pachnące bułeczki pszenne na śniadanie i nie tylko. Łatwe w wykonaniu z dodatkiem słonecznika, pestek dyni lub to na co masz ochotę 😊 polecam. Mi osobiście smakują jeszcze takie ciepłe z żółtym serkiem plus kakao😋😋😋

Potrzebne składniki:
50 dag mąki pszennej,
15 dag drożdży,
300no ciepłego mleka,
1 jajko,
1 czubata łyżka masła lub margaryny,
1 łyżka cukru,
szczypta soli,
Dowolne ziarna lub pestki,

Do małego garnuszka wlałam mleko, dodałam cukier i masło. Wszystko podgrzałam do momentu aż masło się roztopiło. Jeżeli mleko będzie za gorące to proszę przestudzić, żeby było ciepłe a nie gorące ponieważ w zbyt wysokiej temperaturze drożdże mogą nie ruszszyć.
Do ciepłego mleka wkruszyłam drożdże, delikatnie wymieszałam i odstawiłam do momentu, aż drożdże zaczęły "pracować" około 10 minut.

W tym czasie do miski wsypałam mąkę, dodałam jajko i sól i słonecznik. Następnie wlałam gotowy rozczyn drożdżowy i resztę roboty  zrobił za mnie robot kuchenny 😁 za pomocą haczyków przeznaczonych do ciast drożdżowych. Można ciasto wyrobić ręcznie, ale z uwagi na wysoką temperaturę za onknem no i w domu 😏 posłużyłam się robotem.

Wyrobione ciasto odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia, przykrywając ściereczką kuchenną. Po około 40 minutach gotowe wyrośnięte ciasto rwałam rękoma na kawałki w wielkości cytryny i formowałam kulki. Bułki poukładałam na blaszce z piekarnika na papier do pieczenia i przykryłam na dosłownie 7 minut ściereczką, aby jeszcze troszkę urosły. Gotowe bułeczki tępą stroną noża zrobiłam przedziałek (można pominąć) i piekłam w 190C przez 15-20 minut aż ładnie się zarumienią.

Ważne!!! Proponuję podczas rwania ciasta ręce zanurzyć w mące, aby ciasto nie kleiło się do rąk 👍






Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘

Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY