Czerwona fasolka z kurczakiem

Kolejne proste i szybkie danie, które znika w ekspresowym tempie. Jeżeli nie lubicie czerwonej fasolki lub część Waszych domowników nie lubi fasolki to mogę zapewnić, że w tym daniu fasolka nie zostanie odrzucona na talerzu. Przynajmniej u mnie tak było. Ja osobiście brałam dokładkę, z resztą mąż też 😀
Jeżeli macie swoje pomidorki z działki to możecie użyć takich już bardzo miękkich, które pękają lub malinówki też świetnie się nadają. 
Zapraszam do ugotowania pysznego obiadku.


Potrzebne składniki:
2 piersi z kurczaka, 
1 puszka czerwonej fasoli,
4 duże pomidory lub 6 mniejszych,
1 woreczek ryżu,
1 średnia cebula, 
3 ząbki czosnku,
przyprawa do kurczaka, 
1 łyżeczka cukru (płaska)
szczypta soli, 
oliwa do smażenia,
natka pietruszki,

Przygotowanie tej potrawy proponuje zacząć od sparzenia pomidorków gorącą wodą w celu pozbycia się skórki. Następnie pokroiłam mięsko w kostkę, doprawiłam przyprawą i posypałam pokrojonym czosnkiem. Zostawiłam na chwilę, aby przyprawy połączyły się z mięskiem.

Cebulkę przekroiłam na pół i pokroiłam w półksiężyce, usmażyłam na oliwie z odrobiną soli. W momencie kiedy cebulka nabrała ładnego złotego koloru dodałam kurczaka i wymieszałam. Dusiłam po przykryciem około 7-10 minut.

Następnie dodałam pokrojone w kostkę pomidory, posypałam cukrem (tak dla smaku) oraz wrzuciłam czerwoną fasolkę. Wcześniej przelałam fasolkę na sitku wodą. Ponownie wszystko wymieszałam i dusiłam na małym ogniu do momentu kiedy pomidorki się rozgotowały.

Gotowe danie połączyłam z ugotowanym ryżem i posypałam natka pietruszki. Zamiast ryżu można podać z bułką lub chlebkiem. Na co macie ochotę. Jest wyśmienite!!! Polecam 😋




Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘

Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY