Biszkoptowe z masą budyniową

Mięciutkie i pachnące kokosem ciasto biszkoptowe 😋
Tak można opisać te ciasto jednym zdaniem. Proponuję zrobić na niedzielę do kawki, która można wypić na balkonie czy tarasie. Jest pyszniutkie😊


Oto potrzebne składniki:
BISZKOPT
8 jajek,
1 szklanka cukru,
3 szklanki mąki,
1/2 szklanki oleju,
2 pełne łyżeczki proszku do pieczenia,

Jajka bardzo mocno ubiłam około 7 minut, dodałam po trochę cukier następnie mąkę wymieszaną z proszkiem. Na koniec wlałam olej, wymieszałam chwilkę i gotową masę upiekłam w dużej blaszce w 175°C przez około 50 minut.

Biszkopt zaraz po upieczeniu wyjęłam z piekarnika i zrzuciłam go na podłogę z wysokości około 40 cm. Dzięki temu biszkopt nie opadnie 👍

Ostudzone ciasto przekroiłam wzdłuż na pół i zrobiłam budyń, a raczej masę budyniową.
Budyń lepiej ugotować na samym początku robienia ciasta za nim zrobimy biszkopt, ponieważ trzeba długo czekać za nim budyń wystygnie.

MASA BUDYNIOWA
1 l mleka,
3 budynie śmietankowe,
1 margaryna/masło,
3/4 szklanki cukru,

Z 1 litra mleka odlałam 1 szklankę i wymieszałam z budyniami. Resztę mleka ugotowałam wraz z cukrem. Jak mleko zaczęło się gotować wlałam budynie i chwilkę na małym ogniu gotowałam ciągle mieszając, aby się nie przypaliło.
Odstawiłam do całkowitego ostygnięcia! Jest to bardzo ważne, budyń musi być chłodny nie ciepły ponieważ masa budyniowa będzie nam wypływać z ciasta 😒
Następnie masło zmiksowałam z budyniem, ale nie od razu cały budyń tylko dawałem po 1 łyżce do masła i miksowałam, aż dokładnie się połączyło w puszystą masę budyniową - mniam mniam.

GÓRA CIASTA
15 dag wiórek kokosowych,
po 1 łyżce cukru i margaryny,

Na patelni roztopiłam margarynę wsypałam wiórka i cukier - wymieszałam i smażyłam na złoty kolor. Trzeba co chwilę mieszać, aby nie przypalić wiórek.

Zamiast margaryny można użyć oleju kokosowego 😊

Upieczony biszkopt przełożyć 3/4 masą budyniową, przykryć drugim ciastem i posmarować pozostałą masą. Posypać wiórkami z patelni.
Pyszności 😋
Życzę smacznego😊








6 komentarzy:

  1. Mnie jeszcze nigdy buszkopt sie nie udal :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj tym sposobem i daj znać czy wyszło. Taka mała podpoiwiedź: jak smasrujesz boki blasszki to nie rób tego.

      Usuń
  2. Lubię masy budyniowe w ciastach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha ha my też :-) są niebiańsko mięciutkie i ta konsystencja sprawia' że człowiek ma ochotę na jeszcze i jeszcze :-)
      Pozdrawiam:-)

      Usuń
  3. Przepis bardzo chętnie wykorzystam, lubimy takie słodkości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo i mam nadzieję, że smaskowało :-)
      Pozdrawiam!!!

      Usuń

CHLEBEK BANANOWY