CIASTO ZEBRA

Ciasto Zebra jest jednym z moich ulubionych ciast ponieważ jest szybkie w wykonaniu i bardzo ładnie prezentuje się na talerzu. W sam raz dla niezapowiedzianych gości lub do niedzielnej kawki.

Zapraszam do wypróbowania :-)



Potrzebne Ci będzie:
5 jajek, 
1 szklanka cukru,
2,5 szklanki mąki pszennej + 4 łyżki,
3/4 szklanki oleju,
1 szklanka wody - może być gazowana,
2 czubate łyżki proszku do pieczenia,
3 łyżki kakao,
pół flakonika zapachu śmietankowego,


Do miski miksera wbiłam jajka i ubiłam wraz z cukrem na puszystą jasną  masę. Dodałam olej, wodę oraz zapach śmietankowy - mieszałam krótko do momentu, aż składniki się połączyły. 

Następnie dodałam do masy mąkę wymieszaną wraz z proszkiem do pieczenia i dokładnie wszystko razem połączyłam mikserem.

Ciasto podzieliłam na dwie w miarę równe części, do jednej miski dodałam 3 łyżki kakao i wymieszałam,  a do drugiej miski z jasną masą 4 łyżki mąki.

Blaszkę, w której piekłam ciasto wysmarowałam tłuszczem tylko spód. 

A teraz najlepsze :-) na środek blaszki porcjami kładziemy po 3 łyżki jasnej i ciemnej masy ciasta. 
W ten sposób zrobią się piękne wzorki :-)

Ciasto wstawiłam do nagrzanego piekarnika w 175C i piekłam 40 minut góra-dół do suchego patyczka.
Gotowe ciasto można posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.













Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY