ŚWIĄTECZNY KEKS

Robiąc to ciasto zastanawiałam się czy jest osoba, która zwyczajnie nie przepada za keksem? Myślę, że nie bo przecież jest tak mocno nadziany samymi zdrowymi smakołykami 😋 nawet teraz pisząc ten post mam ochotę na duży kawał ciasta.

Keks śmiało można upiec 2-3 dni przed świętami. Wystarczy zawinąć go w ściereczkę lnianą tak, aby nie dostało się do niego powietrze. Ja piekłam 2 dni przed wigilią i na same święta Bożego Narodzenia był idealny i pachnący bakaliami. Wszystkie składniki muszą mieć temperaturę pokojową.

Zapraszam do wypróbowania 😀



Potrzebne Ci będzie:
8 jajek,
400 g mąki,
250 g cukru,
250 g masła lub margaryny KASIA,
2 łyżki cukru waniliowego, 
100 g orzechów laskowych,
100 g suszonej śliwki, 
100 g suszonej moreli, 
100 g suszonej żurawiny,
100 g rodzynek, 
100 g kandyzowanej skórki pomarańczy lub limonki,


W pierwszej kolejności pokroiłam bakalie na mniejsze kawałki i posypałam delikatnie mąką, aby podczas pieczenia owoce nie opadły na spód ciasta. Masło roztopiłam w małym garnuszku i zostawiłam do ostudzenia.

Jajka wraz z cukrem i cukrem waniliowym ubiłam na najwyższych obrotach na jasny delikatny puszek. Do masy jajecznej dodałam stopniowo mąkę i delikatnie wymieszałam. Następnie wlałam powoli roztopione masło, cały czas mieszając. Można to zrobić robotem, ale na bardzo powolnych obrotach. Na koniec dodałam pokrojone bakalie i wymieszałam drewnianą łyżką. 

Teraz można nagrzać piekarnik do 190C a w między czasie można nasmarować blaszkę keksówkę margaryną, ale tylko dół foremki i gotowe surowe ciasto przelać do formy.

Piec 50 minut lub do suchego patyczka. Ja zawsze koło 45 minuty sprawdzam jaki jest stan ciasta i wiem czy jest już gotowe czy wydłużyć czas pieczenia. 

Jeżeli zauważycie, że podczas pieczenia ciasto za szybko robi się brązowe to proponuję przykryć ciasto folią aluminiową. 

Smacznego 😊













Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY