BUŁKI Z MĄKI PSZENNEJ PEŁNOZIARNISTEJ

Z podanego przepisu wychodzi około 9 pysznych bułeczek. Mąkę pszenną użyłam wrocławską.
Ja osobiście wolę bułki takie lekko zarumienione. Parę minut dłużej  w piekarniku i zmienią kolor na bardziej złocisty. Wybór należy do Was 😊

Zapraszam do wypróbowania🌹


Potrzebne Ci będzie:
300g mąki pszennej pełnoziarnistej,
200g mąki pszennej,
350 ml ciepłego mleka,
4 łyżki oleju plus trochę do nawilżenia dłoni,
1 łyżka soli,
1 łyżka cukru,
35g drożdży,

Do miski wsypałam obie mąki, dodałam sól i wymieszałam.
Mleko podgrzałam (nie może być gorące) dodałam cukier, pokruszone drożdże oraz 1 łyżkę mąki pszennej i zostawiłam, aż drożdże zaczęły pracować. Około 10 minut.
Wyrośnięty rozczyn drożdżowy przelałam do miski z mąką i wlałam jeszcze oleju. 

Wszystko dokładnie wymieszałam rękoma, aż ciasto przestało lepić mi się do rąk. Aby łatwiej ciasto się wyrabiało proponuję dłonie nawilżyć olejem. 
Gotowe wyrobione ciasto przykryłam ściereczką i odstawiłam do wyrośnięcia.

Z wyrośniętego ciasta rwałam dłońmi kawałki wielkości pomarańczy i formowałam bułeczki. 

Piekłam w 175°C przez 15 minut. 
Smacznego😘


 CIASTO PRZED WYROŚNIĘCIEM

 CIASTO PO WYROŚNIĘCIU


TU JESZCZE SUROWE


A TU JUŻ BUŁECZKI UPIECZONE




Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY