MUFFINKI MUŚNIĘTE CYTRYNĄ

Córcia od paru dni namawiała mnie na muffinki no i w końcu się doczekała. Zrobiłyśmy dzisiaj muffinki muśnięte cytryną wraz z jogurtem naturalnym.
Są wilgotne, mięciutkie i szybko znikają w sam raz dla dzieci.

Z podanego przepisu robię również babeczki do koszyczka na Wielkanoc.

Składniki:
70g rozpuszczonego masła,
120g jogurtu naturalnego,
2 jajka,
skórka z 1 cytryny,
150g mąki pszennej,
pół szklanki cukru,
1/2 łyżeczki sody i szczypta soli

Ostudzone roztopione masło wlałam do miski wraz z jogurtem i połączyłam drewnianą łyżką. Dodałam 2 jajka i skórkę z cytryny.
Teraz można użyć trzepaczki lub robota kuchennego, ale na krótko tak, aby składniki się połączyły czyli około 30 sekund.  
Następnie dodałam mąkę wraz z sodą i solą - wymieszałam i masa gotowa. Masę nałożyłam łyżką do foremek i upiekłam w piekarniku w temperaturze 170C przez 25 minut.
Muffinki wyciągamy z piekarnika i pozostawić do wystygnięcia.
Dekoracja dowolna to na co mamy ochotę - można posypać cukrem pudrem, polać polewą czekoladową lub udekorować masą na bazie masła.
Życzę smacznego.





Po upieczeniu 😄









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY