Strucla drożdżowa

Naszła mnie ochota na drożdżowca. Uwielbiam drożdżowe ciasta  czy to z owocami czy z serem, nawet z samą kruszonką po prostu pycha  do tego ciepłe mleczko lub kakao i moje podniebienie jest w siódmym niebie Wiecie co jeszcze lubię w drożdżowcach? Uwielbiam patrzeć jak rośnie rozczyn  magia!!!
Swoją przygodę z ciastem drożdżowym zaczęłam, a raczej próbowałam jakieś hmmm… 15 lat temu. Pierwsze dwa podejścia to totalna klapa, zrobiłam sobie dłuższą przerwę, bo byłam wściekła że nic mi nie wychodzi  Chyba potrzebowałam tego odpoczynku  teraz „zaprzyjaźniłam”się z owymi drożdżami i jest nam razem dobrze Podzielę się z Wami przepisem na strucle z serem.

Oto składniki na ciasto:


500g mąki tortowej,
150ml ciepłego mleka ( nie gorącego),
100g cukru,
35g drożdży,
1 jajko + 1 żółtko,
szczypta soli,
125g roztopionego letniego masła,


Nadzienie serowe:
35-40g twarogu półtłustego,
2 łyżki cukru,
1 łyżka gęstej śmietany,
skórka z cytryny – opcjonalnie,


Kruszonka
100g mąki,
50g cukru,
50g masła/margaryny,


W pierwszej kolejności zrobiłam rozczyn. Do ciepłego mleka pokruszyłam drożdże, dodałam połowę cukru wymieszałam i odstawiłam miksturę do wyrośnięcia około 10 minut.

W między czasie do miski wsypałam mąkę, sól, jajko plus żółtko i resztę cukru – wymieszałam. 
Jak rozczyn potroił swoją objętość wlałam go do miski, następnie dodałam ciepłe roztopione masło. Wszystko dokładnie wymieszałam, aż ciasto samo odchodziło mi od rąk i odstawiłam w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. U mnie około 45 minut

Po tym czasie ciasto podzieliłam na 2 części, każde rozwałkowałam na kształt prostokąta, nałożyłam połowę masy serowej i zwinęłam w roladę zaczynając od dłuższego boku, złożyłam na 3 części. Zwinięte strucle przełożyłam do mniejszych keksówek i posypałam kruszonką. Piekłam w piekarniku góra – dół w 180C przez około 35-40 minut. Piekłam na złoty kolor.

Nadzienie serowe:
Twaróg wrzuciłam do miski pogniotłam go widelcem, dodałam pozostałe składniki i wymieszałam.

Kruszonka:
Składniki na kruszonkę ugniotłam dłonią, aż powstała jednolita masa.
Życzę smacznego😗

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY