Tarta z serkiem pleśniowym i brokułami

Lubicie może tartę? Nie? Przyznam, że kiedyś też nie uznawałam tego dania jako obiad, bardziej jako przekąskę 😁 do czasu kiedy wpadłam na ten przepis. Zmieniłam zdanie szybciutko i polubiłam dania tego typu 😀 świetny przepis na piątkowy obiadek.
Przepis pochodzi ze strony www.ulubioneprzepisy.com
Szybki w wykonaniu i równie szybko znika. Polecam!!!

Składniki:
1 op ciasta francuskiego,
1 brokuł, 
5 jajek,
3 łyżki śmietany 18%,
1 op sera pleśniowego,
1 łyżeczka soli,
ja dałam dodatkowo słodką paprykę i zioła


Brokuł podzieliłam na mniejsze różyczki i wrzuciłam do gotującej się posolonej wody na około 4-5 minut. Odcedziłam. Ser pleśniowy pokroiłam w kawałki (trójkąciki), jajka wbiłam do miseczki rozbełtałam wraz ze śmietaną i przyprawami. 

Ciasto francuskie ułożyłam na foremce dociskając ją do brzegów, widelcem zrobiłam dziurki na spodzie ciasta. Na przygotowanym cieście poukładałam kolejno brokuły, między nimi serek pleśniowy i zalałam miksturą  jajeczną.
Ja użyłam formy sylikonowej więc wcześniej nie musiałam jej smarować tłuszczem, ale jak nie macie takiej foremni to proszę to zrobić. 


Piekarnik nagrzałam do 200C góra-dół i piekłam 25 minut. Świetnie smakuje na ciepło jak i na zimno 😋 Tarta jest dość syta ze względu na ser i jajka.
Życzę smacznego 😀



2 komentarze:

CHLEBEK BANANOWY