Ciasto z truskawkami i galaretką

Jest to ulubione ciasto mojego męża :-) w sezonie truskawek robię je baaardzo często. Czasami jak zależy mi na czasie to zamiast piec biszkopt używam kupnych okrągłych biszkopcików.  Ciasto jest lekkie jak puszek i pachnące truskawkami.
Można  też zrobić z innymi owocami np z jagodami, porzeczkami, malinami lub zimą z brzoskwiniami z puszki gdy owoców brak.

Biszkopt:
5 jajek,
5 łyżek cukru,
5 łyżek mąki tortowej,
2 łyżki mąki ziemniaczanej,
1 łyżka proszku do pieczenia,


Całe jajka ubiłam z cukrem do momentu rozpuszczenia się cukru. Dodałam przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia i delikatnie wymieszałam drewniana łyżką.

Tortownicę wysmarowałam tłuszczem i wlałam gotową masę. Piekłam 30 minut w 180C
Długość pieczenia ciasta zależy od Waszych piekarników, mój zawsze piecze 10 minut krócej niż jest podane w przepisach więc zawsze kieruje się "suchym patyczkiem".

Masa truskawkowa + owoce
600 ml śmietany 30% ( 3 sztuki po 200ml)
2 śnieżki,
2 łyżki cukru pudru,
4 galaretki truskawkowe,
50 dag truskawek,

Galaretkę wcześniej (około 40 minut) rozpuściłam w szklance gorącej wody. Po tym czasie wyjęłam śmietanki z lodówki i ubiłam wraz ze śnieżkami i cukrem pudrem na puszek. Na koniec wlałam małym strumieniem ostudzona galaretkę (nie może być ciepła) i krótko wymieszałam robotem na wolnych obrotach. Gotową masę truskawkową wyłożyłam na ostudzony biszkopt i poukładałam truskawki.

Wszystko razem wstawiłam do lodówki. Pozostałe galaretki rozpuściłam w większej misce w gorącej wodzie i mieszałam do momentu rozpuszczenia się galaretek. Po ostudzeniu się galaretek wstawiłam do lodówki, aby galaretka zaczęła tężeć. Ale uwaga!!! Trzeba być czujnym, aby galaretka nam nie zastygła tak do końca tylko żeby zaczęła wchodzić w stan tężenia. Musicie być czujni!!!

Tężejącą galaretkę truskawkową polałam na truskawki i ponownie wstawiłam do lodówki, aby teraz już mogła galaretka zastygnąć tak do końca.

Po tym czasie pozostało już tylko delektowanie się pysznym deserkiem :-)

Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz  krótki komentarz. Wystarczy parę słów :-) dziękuję i zapraszam ponownie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY