Ciasto babkowe z owocami

Sezon truskawek, czereśni  czyt też innych owoców w pełni więc upiekłam puszyste i pachnące ciasto z truskawkami. Robi się błyskawicznie no i równie szybko znika 😃 świetnie smakuje na balkonie lub tarasie gdy dzieci już śpią i mamy w końcu upragnioną ciszę 😉

Myślę, że ciasto to podstawa u każdej osoby, która piecze ciasta lub zaczyna swoją słodką przygodę z ciastami. Polecam jest pyszniutkie.


Aby ciasto ładnie urosło proszę wyciągnąć jajka z lodówki, aby miały temperaturę pokojową. Dzięki temu ciasto nie opadnie po upieczeniu, a będzie pięknie puszyste.

Owoce, które mają sok np truskawki proszę wytrzeć do sucha nie mogą być mokre ponieważ opadną na spód. Można też delikatnie opruszyć mąką.

A więc do dzieła!!

Potrzebne składniki:
5 dużych jajek lub 6 mniejszych,
1 szklanka mąki tortowej,
3\4 szklanki cukru,
2 łyżki proszku do pieczenia,
40 dag sezonowych owoców,

Białka oddzieliłam od żółtek i ubiłam na sztywną pianę z odrobinką soli. Dodałam cukier i chwilę zmiksowałam. Następnie dodałam kolejno po jednym żółtku i miksowałam do momentu, aż rozpuścił się cukier.

Teraz włączyłam piekarnik i nagrzałam go do temperatury 180°C

Mąkę wymieszałam z proszkiem i wsypałam do masy jajecznej. Teraz dosłownie chwilkę włączyłam robot na najmniejszych obrotach tak, aby wszystko razem się połączyło. Nie długo!!! U mnie to trwało dosłownie 7 sekund.



Gotową masę przelałam do nasmarowanej tłuszczem (tylko spód) tortownicy i poukładałam owoce.

Ciasto wstawiłam do piekarnika i piekłam 40 minut/lub tu zależy od piekarnika jaki macie - do suchego patyka.

Po upieczeniu tradycyjne rzucanie ciastem o podłogę z wysokości moich kolan :-) aby ciasto siadło.





Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz  krótki komentarz. Wystarczy parę słów :-) dziękuję i zapraszam ponownie.




1 komentarz:

CHLEBEK BANANOWY