Ryba Miruna ze szpinakiem


Miruna jest jedną z moich ulubionych ryb. Ma przepięknie białe grube mięsko, a odpowiednio doprawiona i podana to nawet smakuje jak nad morzem :-) serio. I co najważniejsze dla mojego męża nie ma ości!!! W moim menu ryba jest raz w tygodniu i nie wyobrażam sobie żeby miało być inaczej.
Rybę podałam z makaronem zakupionym w Lidlu, akurat był "tydzień francuski" i wpadł mi w oko oto taki podłużny makaron zwinięty w rulon.
Zachęcam do wypróbowania tego przepisu :-)


Potrzebne składniki:
1 filet miruny,
25 dag dowolnego makaronu ( u mnie z Lidla-francuski),
3/4 op mrożonego szpinaku,
mała śmietana 18%,
1 cebula,
przyprawy: lubczyk, pieprz ziołowy, sól,
przyprawa do ryby,
mąka do panierowania ryby,
czosnek (opcjonalnie),


Cebulę pokroiłam w pół księżyce i zeszkliłam na łyżce margaryny, delikatnie posoliłam.  Do cebuli dodałam zamrożony szpinak (można wcześniej trochę go rozmrozić) i co chwilkę mieszałam łyżką, aby szpinak szybciej się rozmroził i nie był taki zbity.


W między czasie zajęłam się miruną. Rybę poporcjowałam na kawałki, doprawiłam przyprawą i delikatnie obtoczyłam w mące. Na patelni rozgrzałam oliwę i usmażyłam rybę.


Śmietanę wymieszałam z przyprawami i połączyłam z gotowym szpinakiem. Mieszałam do momentu, aż wszystko ładnie się połączy.  Do śmietany można dodać 3-4 przeciśnięte przez praskę  ząbki czosnku.
Makaron ugotowałam w solonej wodzie 15 minut i przelałam go zimna wodą na durszlaku.
Danie jest bardzo pyszne, zdrowe i sycące. Polecam :-)






Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY