Warzywa z kurczakiem w cieście francuskim

Dzisiaj chciałabym zaproponować obiadek z francuzem :-) połączony z kurczakiem i warzywami. Wersja bez mięsa może być podana w piątek jako danie bezmięsne. Jeżeli nie macie w domu mrożonych warzyw lub zapomnieliście kupić (też tak się zdarza) można skomponować swoją ulubioną mieszankę warzywną, mogą to być: kalafior, brokuł, marchewka, kukurydza, por. Co kto lubi lub co macie w lodówce.
Świetnie smakuje z sosem czosnkowym lub ketchupem :-)

Potrzebne składniki:
2 op ciasta francuskiego,
1 op mieszanki warzyw mrożonych,
25 dag pieczarek,
1 duży filet z kurczaka,
3 jajka + 1 jajko
2 duże łyżki śmietany 18%
przyprawy: gałka muszkatołowa, pieprz ziołowy, vegeta, przyprawa do kurczaka,

Pieczarki pokroiłam w plasterki i udusiłam na 1 łyżce margaryny. Następnie dodałam pokrojonego w kostkę kurczaka, posypałam przyprawą, wymieszałam razem i nadal smażyłam do momentu, aż mięso straciło różowy kolor.



Do mięsa i pieczarek dodałam mrożone warzywa, wymieszałam i przykryłam pokrywką, aby warzywa szybciej się rozmroziły. Po około 7 minutach doprawiłam pozostałymi przyprawami, wymieszałam i smażyłam wszystko razem, aż warzywa zrobiły się miękkie, a woda wygotowała się.
Patelnie zdjęłam z palnika i mieszałam co chwilkę, aby warzywa trochę ostygły. Tortownicę (25cm) natłuściłam margaryna i wyłożyłam 1 porcję ciasta francuskiego łącznie z bokami tortownicy. Ciasto ponakłuwałam widelcem i wyłożyłam przestudzone warzywa. Jajka i śmietanę połączyłam razem i polałam warzywa. Przykryłam drugą częścią ciasta francuskiego i posmarowałam rozkłóconym jajkiem. Można dodatkowo posypać sezamem. 

Piekłam około 35 minut w 220C, aż ciasto ładnie się zarumieniło :-)
Pychotka :-)


Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘

Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY