TORT URODZINOWY


Uwielbiam piec torty!!! Dlaczego? Ponieważ można włączyć wyobraźnie i wychodzą przepyszne cudeńka 👍 Szykowałam się do pieczenia tego tortu i nie mogłam zdecydować jak go przełożyć? Jakim kremem? Pomysłów miałam wiele :-) zwyciężyły dwa.
Tort upiekłam na 7 urodziny mojej córci. W smaku był obłędny. Pyszny, klasyczny czekoladowy krem na bazie kremówki, mascarpone i czekolady oraz nie za słodki rafaello przełamany pysznymi malinkami również z serkiem mascarpone. Ozdobiony truskawkami i pysznymi batonikami, które dzieci uwielbiają - Kinder Bueno. Kompozycja doskonała, naprawdę.

Krem rafaello należy zacząć zrobić dzień wcześniej ponieważ musi dobrze być schłodzony.
Również śmietanka 36% i jajka muszą być dobrze schłodzone.
Biszkopty piekę też dzień wcześniej żeby mieć mniej do zrobienia na drugi dzień.

Serdecznie polecam te kremy do torów, są wyśmienite i łatwe do zrobienia.


Potrzebne Ci będzie:

BISZKOPT JASNY
6 jajek - dobrze schłodzone,
3 łyżki mąki pszennej,
3 łyżki mąki ziemniaczanej,
3\4 szklanki cukru,
1 łyżka proszku do pieczenia,

BISZKOPT KAKAOWY: (połowa biszkoptu jasnego)

3 jajka,
1/3 szklanki cukru,
1,5 łyżki mąki pszennej,
1,5 łyżki mąki ziemniaczanej,
nie cała łyżeczka proszku do pieczenia,

Białka oddzielam od żółtek i ubijam piane z odrobiną soli. Do ubitej piany dodaje cukier i nadal miksuję, ale już na wolnych obrotach. Dodaję żółtka nadal miksuję chwilkę na wolnych obrotach.
Mikser wyłączam już nie będzie potrzebny. Dodaje obie przesiane mąki i proszek do pieczenia. Delikatnie mieszam drewnianą łyżką, tak aby masa nie opadła.

W tym momencie można już nagrzać piekarnik do temperatury 175°C

Tortownicę (28cm) wykładam papierem do pieczenia, ale tylko dno formy. Boki nie smaruję żadnym tłuszczem. Do przygotowanej tortownicy wylewam surowe ciasto i piekę w nagrzanym piekarniku około 30 minut do suchego patyczka.
Wyciągam blaszkę i rzucam z wysokości kolan na podłogę ☺ Zostawiam do ostudzenia. Po ostudzeniu biszkopt przekroiłam na pół.
                                                                
Z biszkoptem kakaowym robię to samo co z jasnym tylko, że nie przekroiłam na pół.


KREM CZEKOLADOWY
500ml śmietanki 36%,
1 serek mascarpone,
1 śnieżka,
1 czekolada gorzka 66% kakao,
pół szklanki cukru pudru,

Krem czekoladowy zaczynam od rozpuszczenia czekolady w kąpieli wodnej ponieważ czekolada musi ostygnąć. Połamaną czekoladę wrzucam do miseczki, która jest postawiona na małym garnuszku, a w środku gotuje się woda. Czekoladę co jakiś czas mieszam, aby szybciej ostygła.

Czekolada sobie stygnie to w między czasie ubijam śmietankę wraz ze śnieżką na puszek.
Do ubitej śmietany dodaję cukier puder wraz z serkiem mascarpone - mieszam chwilę na wolnych obrotach. Teraz dodaję rozpuszczoną i ostudzoną czekoladę i również mieszam mikserem na wolnych obrotach, tak aby tylko składniki połączyły się i powstanie pyszny puszysty czekoladowy krem.




KREM RAFAELLO
500 ml śmietanki 36%,
1 tabliczka białej czekolady,
1 śnieżka do ubijania śmietanki,
100g wiórek kokosowych,
1 serek mascarpone,
10 dag malinek na wierzch kremu,

Ten krem jak wcześniej pisałam zaczynam robić dzień wcześniej i chłodzę w lodówce, zostawiam na noc. Pierwszego dnia śmietankę podgrzewam w małym rondelku i wrzucam do niej kawałki białej czekolady, mieszam aby dobrze się rozpuściła. Odstawiam do przestudzenia i przykrywam rondelek folią spożywczą. Wkładam do lodówki na noc.
Następnego dnia śmietankę ubijam wraz ze śnieżką mikserem na puszek i dodaję serek oraz wiórki kokosowe, miksuje na wolnych obrotach tylko do momentu połączenia się składników.
Pyszny i nie za słodki krem rafaello gotowy. Można dodać dodatkowo do kremu cukier pudru jak ktoś lubi bardziej słodki. Ja nie dodałam ponieważ w połączeniu z kremem czekoladowym jest wystarczająco słodko :-)

Do przełożenia tortu nie użyłam całego kremy tylko 3/4 resztę zużyłam do tynkowania tortu.

ŻELOWA POLEWA CZEKOLADOWA
Przepis na polewę czekoladową użyłam z ciasta USTA ROMANA  
ale tylko połowę porcji :-)

DEKORACJA:
10 truskawek,
2 batony Kinder Bueno
polewa czekoladowa,


PRZEŁOŻENIE:
1) biszkopt jasny,
2 )krem czekoladowy,
3) biszkopt kakaowy,
4) krem rafaello,
5) malinki,
6) biszkopt jasny,
7) tynkowanie ciasta plus polewa czekoladowa,
8) dekoracja ciasta




 Moja rada: Przekładając tort kremami należy poczekać, aż poprzednia warstwa kremu dobrze  się schłodzi, minimum 40 minut. 


Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘


Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY