DROŻDŻOWIEC

Po dłuższej przerwie w końcu udało mi się znaleźć czas  na publikację pysznego drożdżowca, takiego dużego i wysokiego na dużą prostokątną blaszkę.
Przez okres wakacyjny bardzo często go robiłam i pakowałam go dzieciom na działkę jako przekąskę :-)  polecam go z całego serca 



Potrzebne Ci będzie:
CIASTO:
1kg mąki,
4 żółtka + 2 jajka,
20g drożdży,
200 g masła lub margaryny KASIA,
1/2 litra mleka,
1 szklanka cukru,
1 płaska łyżka soli,
1 op cukru waniliowego,

KRUSZONKA:
3 łyżki masła,
3 łyżki mąki,
2 łyżki cukru,
3 łyżki wiórek kokosowych - opcjonalnie,

Ciasta drożdżowe zaczynamy od rozczynu, a więc do dzieła! Mleko podgrzać (nie może być gorące),  dodać po 1 łyżce cukru i mąki oraz pokruszone drożdże - wymieszać i odstawić do wyrośnięcia około 10-15 minut.

Masło roztopić w rondelku i odstawić do ostudzenia.
Do większej miski wsypać mąkę, pozostały cukier, sól, jajka oraz wyrośnięty rozczyn.
Wszystko wymieszać mikserem za pomocą haczyków, pod koniec mieszania wlać ostudzone masło i jeszcze raz wymieszać do połączenia się składników.
Odstawić do wyrośnięcia.

Wyrośnięte ciasto przelać do dużej prostokątnej formy wysmarowanej tłuszczem, ale tylko dno. Poukładać sezonowe owoce i posypać kruszonką.

Piec 40 minut w 180°C






Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘


Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY