Kurczak w curry z ryżem

Dzisiaj chciałabym zaproponować na obiad kuchnię indyjską. Pierś kurczaka w przepięknej złotej przyprawie - curry. Niezwykły smak i aromat. Sos na bazie mleka kokosowego mniami :-) 


Potrzebne składniki:
podwójna pierś z kurczaka, 
1 czerwona cebula,
1 żółta papryka, 
400 ml mleczka kokosowego,
2 łyżki przecieru pomidorowego,
2 duże lub 4 mniejsze ząbki czosnku,
1 łyżeczka curry,
1 łyżeczka imbiru,
oliwa do smażenia,
sól,

Mięso oczyściłam z błonek i pokroiłam w kostkę. Paprykę umyłam, pozbyłam się nasion i pokroiłam w paski około 3-4 cm Cebulkę obrałam, przekroiłam na pół i pokroiłam w półksiężyce, a czosnek w drobną kostkę. 

Mięso usmażyłam na oliwie, posypałam imbirem oraz cebulką - chwilkę podsmażyłam. Następnie dodałam curry, paprykę, czosnek i koncentrat pomidorowy. Wszystko dokładnie przemieszałam i poddusiłam na średnim ogniu. 


Składniki podlałam mleczkiem kokosowym, dokładnie wymieszałam i doprawiłam do smaku solą.

Danie podałam z ryżem :-) 


Życzę smacznego 😃


Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz  krótki komentarz. Wystarczy parę słów :-) dziękuję i zapraszam ponownie.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY