CIASTO JOGURTOWE

Ciasto jogurtowe na pewno znacie. Jest bardzo szybkie w wykonaniu i świetnie się sprawdza jak mają nas odwiedzić niezapowiedziani goście. Uwielbiam je do porannej kawki czy tak po prostu coś słodkiego na ząb.
 
Jak macie w kuchni małych chętnych pomocników to z pewnością sprawi im wielka frajda w przygotowaniu tego łakocia. A to, że kuchnia będzie trzy razy bardziej brudna niż powinna to... hmm ważniejszy moim zdaniem jest uśmiech i radość dziecka, prawda?
Do odmierzenia wszystkich składników użyłam tego samego kubeczka po jogurcie.                     Mały kubeczek jogurtu ma dokładnie 150ml więc pozostałe składniki bardzo łatwo odmierzyć.
 
Zapraszam do wypróbowania🌹

Potrzebne Ci będzie:
450 ml mąki,
300 ml cukru,
150 ml jogurtu naturalnego,
150 ml oleju,
3 jajka,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
1 cytryna,
tłuszcz i bułka tarta do formy,

Jajka razem z cukrem ubiłam mikserem, aż cukier się roztopił, a masa zrobiła się prawie biała, taka kremowa. Ciągle ubijając wlałam olej.
 

Mąkę przesiałam wraz z proszkiem do pieczenia, dodałam do masy jajecznej. Włączyłam robot na średnie obroty - wymieszałam. Dodałam jogurt.
Cytrynę sparzyłam wrzątkiem, skórkę starłam do ciasta  i dodałam dodatkowo sok z pół cytryny. Wszystko wymieszałam i przelałam do foremki wysmarowanej tłuszczem i posypaną lekko bułką tartą. Piekłam w temperaturze 190°C przez 45 minut.
 

Po upieczeniu ciasto można polać lukrem. Ja tego nie zrobiłam ponieważ moi domownicy nie przepadają za lukrem więc posypałam cukrem pudrem.
Smacznego ☺





Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY