PIERŚ KURCZAKA W SOSIE KOPERKOWYM Z PIECZARKAMI

Nasz dzisiejszy obiadek był na szybko, ponieważ mieliśmy zwiedzanie szkoły podstawowej 😊 Córka od września idzie do pierwszej klasy. Emocji było tyle, że do późnego wieczora wspominała jak bardzo się jej podobało w szkole. 
Na pichcenie nie miałam czasu więc zrobiłam oto takie danie. Smakowało wszystkim 😊
Zapraszam do wypróbowania przepisu 🌹



Potrzebne Ci będzie:
2 piersi z kurczaka,
400 ml śmietany 18%, 
1 średnia cebula,
30 dag pieczarek,
1 pęczek koperku,
1 plaska łyżka gałki muszkatołowej,
tłuszcz do smażenia,

W pierwszej kolejności przygotuj 2 patelnie. Jedną większą, głęboką. Drugą standardową taką mniej więcej 25cm szerokości.

Cebulkę pokroiłam w półksiężyce i usmażyłam na głębokiej patelni na oleju. W między czasie pokroiłam pierś kurczaka w paski i przyprawiłam solą oraz pieprzem ziołowym.
Mięsko usmażyłam na drugiej patelni na masełku z obu stron dość krótko, około 2 minuty.  Gotowego kurczaka przełożyłam do usmażonej na złoty kolor cebulki, wlałam całą śmietanę i wymieszałam. Chwilkę dusiłam, aby składniki połączyły się.

Pieczarki pokroiłam w paski i usmażyłam na tej samej patelni co smażył się kurczak.               Gotowe dodałam do mięsa i posypałam pokrojonym koperkiem.
Na koniec do smaku dodałam 1 płaską łyżeczkę gałki muszkatołowej, wymieszałam .
Podałam z makaronem.

Równie dobrze będzie smakować z ryżem czy kopytkami mniam 😋






Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘


Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY