KLUSKI ŚLĄSKIE

Kluski śląskie co prawda są trochę pracochłonne, ale ich smak z sosikiem wynagradza ten czas :-) Oto mój sprawdzony przepis na kluski.
Ziemniaki należy wcześniej ugotować i ostudzić. Mogą być nawet takie z poprzedniego dnia. Nic nie może się zmarnować. Zasada jest ta sama. Nie ważne z ilu kg ziemniaków zrobicie kluski. Ważne, aby całą porcję podzielić na 3 i dodać mąki ziemniaczanej. Wszystko jest opisane poniżej.

Zapraszam do wypróbowania przepisu🌹



Potrzebne Ci będzie:
1 -1,5 kg ugotowanych ziemniaków,
1 jajko,
około 1 szklanka mąki ziemniaczanej,


Ugotowane ziemniaki przełożyłam do miski, wyrównałam powierzchnię i podzieliłam na 3 mniej więcej równe części. Jedną część wyjęłam i w to miejsce wsypałam tyle mąki ziemniaczanej ile było ziemniaków. Następnie dodałam jedno całe jajko i wszystko razem wyrobiłam na jednolitą masę. Można dodać dodatkowo trochę soli.

Z powstałego ciasta rwałam kawałki ciasta i formowałam kulki w wielkości trochę mniejsze niż mandarynka. Na końcu w środku kulki zrobiłam dziurkę.
Surowe kluski ugotowałam w gotującej się wodzie i podałam z pysznym sosikiem powstałym z mięska z szynki.





Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY