BABKA KOKOSOWA


Naszła mnie dziś ochota na babkę kokosową. Dlaczego kokosową? Bo uwielbiam kokos w każdej postaci :-) Wczoraj kupiłam od pewnego Pana Krzysztofa świeżutkie jajeczka od szczęśliwych kurek więc działam. Babkę można zrobić w keksówce czy też w foremce z kominkiem.

Zapraszam do wypróbowania przepisu🌹




Potrzebne Ci będzie:
2 szklanki mąki,
1 i 1\4 szklanki wiórek kokosowych,
5 jajek,
1 szklanka mleka,
1 szklanka oleju,
2 łyżki proszku do pieczenia,
skórka z 1 cytryny,

W pierwszej kolejności należy sparzyć cytrynę wrzątkiem i zetrzeć  skórkę.

Do miksera wlałam olej, wsypałam cukier i cukier waniliowy - zmiksowałam do momentu połączenia się produktów. 

Nie przerywając miksowania, wbijałam po 1 jajku.

W osobnej misce mąkę przesiałam z proszkiem do pieczenia oraz dodałam wiórka kokosowe - wymieszałam i porcjami dodawałam do masy jajecznej na przemian z mlekiem. 
Na koniec dodałam startą skórkę cytrynową.

Keksówkę czy foremkę do babki wysmarować należy tłuszczem i oprószyć bułką tartą. Ja piekłam w sylikonowej foremce więc tą czynność pominęłam.
Piekarnik nagrzałam do 160°C i piekłam 80 minut.
Jeżeli babka w połowie czasu za szybko będzie robić się brązowa proponuję przykryć folią aluminiową.
 
Po upieczeniu wystudzić i polać lukrem lub cukrem pudrem. My nie przepadamy za lukrem więc wybrałam tą drugą opcję.




Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY