POTRAWKA Z KURCZAKA

Dzisiaj podzielę się z Wami moim sposobem na wykorzystanie mięska z rosołu. Nie zawsze zostaje, ale zdarza się że jednak zostanie. I co wtedy? Oto moja propozycja...
Czasami specjalnie więcej gotuję mięsa, aby zostało, ponieważ nie muszę już głowić się co mam zrobić na obiadek :-) 
Do tego przepisu wykorzystałam malutkie  mrożone marchewki do kupienia chyba w każdym sklepie. Jeżeli takich nie macie równie dobrze może być zwyczajna marchewka pokrojona w słupki.
Zamiast marchewki i groszku można użyć np brokuł :-)


Zapraszam do wypróbowania przepisu 🌷




Potrzebne Ci będzie:
3-4 udka\ćwiartki ugotowane z rosołu, może też być mięsko wieprzowe,
pół puszki groszku,
pół opakowania mrożonych małych marchewek,
1,5 l rosołu,
2 łyżki śmietany 18%,
1 pęczek koperku, 
2 łyżki masła i mąki,
Przyprawy: przyprawa gyros, 1 łyżeczka gałki muszkatołowej, trochę soli,


Zamrożoną marchewkę ugotowałam prawie do miękkości. Groszek przelałam czystą wodą i zostawiłam na sitku, aby osączyć z wody. Ugotowane ćwiartki obrałam ze skóry i kości, a następnie pokroiłam na mniejsze kawałki.

Na głębokiej patelni zrobiłam zasmażkę z masła i mąki energicznie mieszając oczywiście na małym ogniu. Następnie połączyłam ze śmietaną. Do zasmażki wlałam rosołek i mieszałam chwilę, aż wszystko ładnie się połączyło.

Do gotowego wywaru dodałam mięsko oraz warzywa, doprawiłam do smaku solą oraz dodałam małe łyżkę gałki muszkatołowej - wymieszałam. Na koniec dodałam pyszny, zdrowy i aromatyczny koperek. Można to pominąć jak ktoś nie lubi lub zwyczajnie zapomnieliście kupić ☺ tak się zdarza!

Danie smakuje rewelacyjnie z każdym dodatkiem. Makaron, kluski, ryż czy z bułką.











Zapraszam na pozostałe moje przepisy😘



Jeżeli podoba Ci się przepis lub/i skorzystałaś/eś z niego będzie mi bardzo miło jeżeli pozostawisz komentarz. Wystarczy parę słów :-)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

CHLEBEK BANANOWY